Zničí Aha! konkurenci?

1. března 2006 v 23:52 | liduš
Tak ho máme tady! První číslo nového bulvárního deníku Aha! Chce prý používat postupy seriózních deníků. Trochu protimluv. Ostatně hned na titulu dnes zvolili starou praktiku bulváru: nalákat čtenáře na něco, o čem uvnitř čísla nějak už nepadne zmínka. Celkem logicky vybrali celebritu, která spolehlivě prodává. Ale koho by zajímalo, jak se Vondráčkové daří s muzikálem na Slovensku, čemuž je věnována podstatná část rozhovoru, který s manželem deníku poskytla. Jeho "těžká" nemoc, borelióza, to je panečku jiný kalibr. No umřít se dá i na chřipku, a nejen ptačí.


Na českém deníkovém trhu se prý chce Aha! profilovat jako "elegantní bulvár", takže se redaktoři nového deníku vyvarovují používání vulgarismů, citoslovcí a dalších zjednodušujících výrazů typických pro klasický bulvární styl. Taky prý nebudou své příběhy vařit z vody. "Vymýšlet si určitě nebudeme. Nemá cenu riskovat žaloby a to, že vám čtenáři přestanou věřit. Pak už nikdy nic neprodáte. Nechceme používat podpásové metody, v našem deníku nenajdete fotografie, které by překračovaly etické hranice," přiblížil styl nového deníku šéfredaktor a zároveň mediální ředitel vydavatelství Ebika František Nachtigall, zřejmě v narážce na hoppnerovskou éru Aha! (s mimo jiné nechvalně známou fotomontáží nahé Anety Langerové).

Ani ryba, ani rak
"Šíp a SuperSpy vůbec nepovažuji za něco, s čím bych se chtěl srovnávat. Kdybychom dopadli takhle, tak je to mé obrovské selhání," prohlašuje trochu fanfarónsky Nachtigall, který nezapře své předchozí působiště, ke kterému se chce především logicky vymezit. "Blesk se podle mě teď snaží rozšiřovat čtenářskou obec tak, že používá metody deníku The Sun: přímé úderné titulky. Dříve to ale nedělal a uvolnil tím trochu místo, které chceme zaujmout - to je ta vyšší pozice. Titulek není tak úderný, prvoplánový, ale přesto funguje. To je cesta, která se mi líbí," upřesňuje záměry šéfredaktor Aha!. Přesto ale váhá označit Blesk za největšího konkurenta. "Nevím, jestli je Blesk hlavní konkurent. Jsem přesvědčený, že na trhu je určitý prostor, který chceme zaujmout, a pokud se s námi o něj bude chtít Blesk prát, tak je to v pořádku, budeme konkurenti," říká.
Něco mně zase říká, že Nachtigall nějak zapomíná, že Blesk se ve snaze udržet si co největší čtenářskou obec k metodě úderných titulků "propracoval" a vychoval si tak své čtenáře, kteří těžko budou měnit styl směrem zpět, směrem, kde se pouze "elegantně" naznačuje.
Aha! zničí SuperSpy, nebo Šíp?
Ještě odvážnější je ve svých vizích majitel Ebiky Sebastian Pawlowski, který rovnou předvídá (v rozhovoru pro odborný tisk), že dojde k redukci bulvárních deníků, a že možná ubude SuperSpy nebo Šíp. No uvidíme. Zatím soupeří v reklamních televizních blocích výkřiky:
Aha je lepší!
Blesk je a bude!
Váš oblíbený deník jen za 5 Kč. Trefa do černého.
Pohled k sousedům
Minulý čtvrtek vyšel naposledy polský deník Nowy Dzień, inzerovaný jako "moudřejší bulvár" Vydržel na trhu pouhé 102 dny. Také se pokoušel konkurovat již zavedenému bulváru Fakt. U nás v propadlišti dějin skončily takto Deníky Super a Impuls.
A co na smělé plány Ebiky s jejím Aha! říká přímá konkurence?
JIŘÍ FABIÁN, šéfredaktor deníku Blesk "Vnímám to, jako když se v létě rozprší. Nic proti tomu nezmůžu, ale osuším se s jistotou, že to za chvíli přejde. Konkurence je vždy v jistém smyslu přínosem.
ONDŘEJ HÖPPNER, šéfredaktor deníku SuperSpy "Je dobře, že vznikají nové tituly, které oživí trh populárních deníků, jemuž dlouhé roky jasně dominuje Blesk. Na deník Aha! jsem velmi zvědavý. Zakládal jsem totiž Aha! jako nedělník a půl roku ho vedl, než jsem odešel do SuperSpy."
ROMAN STOLEJDA, ředitel divize Praha ve Vltava-Labe-Press, deník Šíp "Budeme čekat, jestli nový deník Aha! půjde ve šlépějích nedělníku Aha!. Myslíme si, že tento deník se asi bude snažit přetáhnout hlavně čtenáře Blesku.
Na vlastní web se vykašlali!
Co opravdu nepochopím je, proč vydavatel, který tolik měsíců připravuje nový titul, platí si reklamní megakampaň, podcení vlastní webovou prezentaci.
Na webové adrese Aha! byla jen tahle zatraceně originální větička:
Drazí návštěvníci, nepředpokládali jsme takový zájem o nové stránky AHA! přijďte za chvíli...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 David | E-mail | 10. července 2006 v 19:40 | Reagovat

K tomu bych s odstupem několika měsíců rád dodal, že by si měl pan Nachtigall sypat popel na hlavu. Obrovsky selhal. Aha má ztrátu 60 milionů měsíčně, kolísající náklad okolo 70 tisíc (když nepočítáme výjimečnou neděli se 105 tisíci), a hlavně: neudrželi na uzdě rozverného Graclíka. To z jeho hlavy přicházejí všechny ty kauzy z prvních stránek... Krampol a spol... Kdy Nachtigall odstoupí,ví jen Bůh.

2 liduš | 11. července 2006 v 13:49 | Reagovat

Ta ztráta rovná se tuším měsíční investici do reklamy? A kdepak je ta jejich vyšší pozice méně úderných prvoplánových titulků? I když bylo víc než jasné, že soft bulvár v konkurenci s tradičním Bleskem nemá žádnou velkou šanci. Nakonec se bulvár pere o "jednu kost", čtenáře, kterého si odchoval právě Blesk.

3 Martina | E-mail | 4. února 2007 v 16:31 | Reagovat

jste pouze lháři a bez lží nic jiného neumíte přeji Vám brzký zánik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 Martina | E-mail | 4. února 2007 v 16:34 | Reagovat

AHA - jste pouze lháři a bez lží nic jiného neumíte přeji Vám brzký zánik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 janko | 14. února 2007 v 16:03 | Reagovat

Nevim jak je to možné ale byli dny kdy jsem pravidelně chodila pro noviny každý den.Po rozpoutaní honu jak na divou zvěř, myslíme tím paní vendulu Svobodovou je nam za vás hanba a přejeme brzky zánik Vám i podobným novinam.

6 Telefon | 24. února 2007 v 19:46 | Reagovat

Zničí Aha! konkurenci? NE.

7 Limburská Blanka | E-mail | 8. dubna 2007 v 9:32 | Reagovat

Pohrdám lidmi,kteří se živí intrikami a lží.Je mi z vás na zvracení!!!!!!!!!

8 Telefon | 18. dubna 2007 v 0:50 | Reagovat

Jo.

9 Jan Přibáň | E-mail | 10. července 2007 v 10:54 | Reagovat

Vážení z deníku Aha pravidelně si deník kupuji i z dvd ale poslední dvd se nějak nepovedlo jedná se o dva machři mezi nebem a peklem děkuji předem za odpověd váš čtenář Jan přibn

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama